Türk Eğitim Derneği, eğitimin bir ülkenin ekonomik ve sosyal kalkınmasındaki en önemli etken olduğuna inanır ve Türkiye’nin eğitim yoluyla gelişmesine katkıda bulunmak için okullar açar.
Özel girişimlerle kurulan en eski Türk okulu olma özelliğine sahip olan TED Ankara Kolejinin 1931 yılında eğitim öğretime başlamasından günümüze kadar geçen sürede, Türkiye ve KKTC’de K12 düzeyinde faaliyet gösteren 45 TED Okulu kurulmuştur.
TED Okullarının tamamı aynı eğitim yönetimi anlayışıyla yönetilir ve tüm okullar standartlaştırılmış kalite süreçlerine sahiptir.
Finansal yönetim sisteminden bağımsız olarak tüm TED Okulları aynı eğitim anlayışı ve kurumsal standartlara uygun olarak yönetilirler.
Yeni TED Okullarının açılma kararı, aşağıda verilen öncelikler göz önünde bulundurularak alınır:
• Okul açma kararı verilirken TED’in ilke ve değerleri her zaman ön planda tutulur.
• Yeni açılacak TED Okullarının etki alanlarının saptanmasında coğrafi sınırların yanı sıra, ilgili bölgedeki ulaşım sistemi, 5-14 yaş arası çağ nüfusu gibi pek çok ölçüt bir arada gözetilir. Bir okulun etki alanı ile ilgili bağlayıcı kararlar TED Genel Merkezi tarafından verilir.
• TED markasının ve amaçlarının sürdürülebilir başarısı en büyük öncelik olarak kabul edilir. Bu amaçla yapılacak her türlü değerlendirmede TED sürdürülebilir başarı ölçütleri esas alınır.
TED Okullarının eğitsel ve yönetsel süreçleri, Okullar Yönetimi Genel Müdür Yardımcılığı’na bağlı birimler tarafından izlenmektedir. Bu kapsamda, stratejik planlama çalışmaları yürütülerek eğitim süreçlerine ilişkin veriler izlenmekte, okulların güçlü ve gelişime açık yönleri belirlenmekte ve gerekli aksiyonlar alınmaktadır.