============================================= -->

Nitelikli yabancı dil eğitimi TED Okullarının temel özelliklerinden biridir.

Yabancı Dil Eğitim vizyonumuz Türk Eğitim Derneği'nin (TED) vizyonu doğrultusunda yenilikçi ve öğrenci merkezli yaklaşımlar ve müfredatlarla öğrencilerimize kaliteli İngilizce dil eğitimi vererek, onların dilin yetkin kullanıcıları olmalarını, akademik, iletişim ve sosyal farkındalık becerilerini geliştirmelerini ve toplumlarına önemli ve değerli katkılarda bulunmalarını sağlamaktır. Ayrıca, öğretmen eğitimi, CPPID (Continuing Personal, Professional and Institutional Development-Sürekli Kişisel, Mesleki ve Kurumsal Gelişim), müfredat tasarımı ve ölçme ve değerlendirme konularında liderlik sağlayarak TEFL'in (Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi) geliştirilmesine katkıda bulunmayı amaçlıyoruz.

Bu vizyon doğrultusunda öğrencilerimizin
• dil öğrenimine karşı olumlu bir tutum geliştirmeleri
• dört dil becerisini kullanarak etkili iletişim kurabilmeleri
• ulusal ve uluslararası platformlarda İngilizceyi özgüven içinde kullanarak yabancı dilde kendilerini en iyi şekilde ifade edebilme becerilerini kazanmaları
• İngilizceyi öğrenirken veya kullanırken eleştirel düşünme, yenilikçi düşünme, mantıklı karar verme, öz motivasyon, cesaret, çeşitlilik, kültürlerarası anlayış ve saygı gibi yetkinlikler geliştirmeleri
• öğrenmeyi öğrenmek becerisini kazanmaları
• küresel sorunlarla ilgili farkındalık geliştirmeleri
temel hedeflerimiz arasındadır.

Öğrencilerin hayatın hemen her alanında belirsizlikler, hızlı değişimler ve küresel zorluklarla karşı karşıya kaldığı bu çağ göz önüne alındığında, dil öğretimi ve öğrenimi alanındaki değişim hızı da şaşırtıcı değildir. Günümüzde ‘ortak dil’ olarak İngilizce öğreniminin (English as a Lingua Franca) önem kazanması ile, öğrencilerin farklı kökenlere sahip, İngilizce konuşan kişilerle iletişim kurmaları adına farklı yeterlilikler edinmeleri ve etkili iletişim stratejileri kullanmaları gerekmektedir.

Bu doğrultuda, TED Okullarında yabancı dil öğretiminin temel felsefesi, dilin sosyal bir olgu olduğu gerçeği üzerine kuruludur. Öğrencilerimiz dili öğrenme ve geliştirme sürecinde eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık, işbirliği yapma ve etkili iletişim kurma gibi becerileri doğal olarak geliştirirler. Bu anlayış yaşam boyu öğrenme (life long learning) felsefesi ile bütünleşir ve öğrenilen dil okul müfredatında yer alan bir ders olmaktan öteye geçerek sürecin doğal bir parçası haline gelir.

Türk Eğitim Derneği’nin, yabancı dil politikası olarak benimsediği geliştirici, destekleyici ve paylaşımcı yaklaşımı, öğrencilerin kendi dil gelişimini izlemesine ve değerlendirmesine de olanak tanımaktadır.

TED Okullarında İngilizce dil eğitimi, Avrupa Ortak Diller Çerçeve Programı esas alınarak hazırlanan ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanan K12 bütünlüğündeki TED’e özgü İngilizce müfredatı doğrultusunda gerçekleştirilmektedir. Değişen öğrenci profili ve ihtiyaçları göz önüne alınarak İngilizce dil eğitimindeki yeni uygulamalar programa dâhil edilmektedir.

Sorgulama Temelli Öğrenme (Inquiry-based learning)
İçerik Temelli Öğretim Modeli (Content and Language Integrated Learning)
Farklılaştırılmış eğitim (Differentiated Instruction)
Proje tabanlı öğrenme (Project based learning)
Sosyal ve duygusal öğrenme (Social and emotional learning)
Dijital okuryazarlık (Digital literacy)
Medya okuryazarlığı (Media literacy)
programlarımızda vurguladığımız eğitim öğretim yöntemleri ve yaklaşımları arasındadır.

TED Genel Merkezi Yabancı Diller Müdürlüğü tarafından hazırlanan ve gerçekleştirilen mesleki gelişim programları ile kullandığımız program ve yeni uygulama ve öğretim yöntemleri ve yaklaşımları hakkında okullarımızdaki İngilizce öğretmenlerine sürekli rehberlik ve hizmet içi eğitim desteği sağlanmaktadır.

Erken yaş grubu öğrencilerimiz ve ilkokul sınıflarımızda dil eğitiminde sözel becerilerin geliştirilmesi esastır. Erken yaş dil eğitiminde temel amacımız çocuklarımızda hedef dile karşı sevgi, istek ve merak uyandırmaktır. TED okulları Okul Öncesi 5 ve 6 yaş gruplarında Türk Eğitim Derneği tarafından geliştirilen İngilizce eğitim materyalleri kullanılmaktadır. Yabancı dil eğitimi öğrencilerin farklı öğrenme stilleri göz önüne alınarak ve bilgisayar tabanlı bireysel öğrenme programları kullanılarak yapılmaktadır.

Diğer kademelerde kullanılan kitaplar, materyaller, kaynak ve dijital ürünler okulların Yabancı diller zümre başkanlarından ve TED Genel Merkez Yabancı Diller Eğitim uzmanlarından oluşan komisyonların yaptığı çalışmalar ile belirlenir.

Teknolojik donanımlı sınıflarımızda bilgisayar ve internet destekli programlar eşliğinde ve yabancı öğretmenlerimizin desteği ile öğrencilerimizin konuşma, okuma, yazma ve dinleme gibi bütün dil becerilerinde kendilerini etkili bir şekilde ifade etmeleri sağlanır.

5. sınıftan itibaren öğrencilere İngilizce seviye tespit sınavı uygulanarak, sınav sonunda belirlenen ihtiyaçlar doğrultusunda eğitim-öğretim yılı süresince öğrencilere İngilizce Destek Programı verilir. Okullarımızda İngilizce dil eğitimi ortaokul ve lise düzeyinde TED Genel Merkezi tarafından verilen sınavlarla da izlenir.

Okullarımızda uygulanan İngilizce eğitim kalitesinin uluslararası bağımsız merkezler tarafından belgelenmesi amacıyla öğrencilerimiz Cambridge Young Learners, Key (A2), Preliminary (B1), First (B2), IELTS, TOEFL, International GCSE gibi sınavlara hazırlanmaktadır.

Öğrencilerimizin İngilizceyi hayatlarının bir parçası olarak görerek hedef dilde konuşma, kitap okuma, yazma, araştırma, sunum yapma ve yabancı yayınları takip etme alışkanlıklarını kazanmalarını sağlayacak ders içi ve ders dışı etkinlikler uygulanır. Ayrıca, yurt dışı öğrenci değişim programlarıyla öğrencilerimizin hem yabancı kültürleri tanıma hem de öğrendikleri dili doğal ortamlarında kullanma fırsatı yaratılır.

Okullarımızda bölgesel farklılıklar ve ihtiyaçlar göz önünde bulundurularak 2. yabancı dil olarak Almanca, Fransızca, İspanyolca veya Rusça dillerinden biri veya birkaçı seçmeli ders kapsamında sunulur. TED Okullarında öğrencilerin ikinci yabancı dilde, orta düzeydeki metinleri rahatlıkla okumaları, yazmaları, okuduklarını anlamaları yanı sıra güncel konularda ve kendi ilgi alanlarına giren konularda kendilerini ifade edebilecek düzeyde dili öğrenmeleri hedeflenmektedir. Tüm bu hedeflere ek olarak ikinci yabancı dil çalışmalarında öğrencilerimizin farklı kültürleri tanıyarak sosyal yönden kendilerini geliştirebilmeleri de sağlanmaktadır.

Okullarımızda uygulanan ikinci yabancı dil eğitim kalitesinin uluslararası bağımsız merkezler tarafından belgelenmesi amacıyla öğrencilerimiz DELF (Fransızca), DELE (İspanyolca), FIT (Almanca) ve TORFL (Rusça) gibi sınavlara girerler.

TED Okullarına Özgü Yabancı Dilde Yürütülen Öğrenci Projeleri ve Kulüpler

The CommitTED Dergisi

TED Okulları ortaokul son sınıf ve lise öğrencilerinin yabancı dil kullanarak geliştirdikleri eserlerinden oluşan The CommitTED dergisi, TED Okulları yabancı diller eğitim faaliyetlerinin Türk Eğitim Derneği'nin sivil toplum kuruluşu faaliyetleriyle bütünleşmesini hedefleyen projelerden biridir.

Her eğitim öğretim yılının sonunda yayımlanan The CommitTED dergisinin amacı, öğrencilerimizin küresel konular hakkında bilgi sahibi olmalarının yanı sıra, analiz ve sentez yapabilme, sorgulama, problem çözme, değerlendirme ve yaratma gibi birtakım üst düzey bilişsel becerilerini geliştirmelerine katkıda bulanacak bir platform yaratmaktır. Dergide, yılın temasına uygun olarak her türlü öğrenci eserine (örn. öğrenci röportajları, projeler, posterler, denemeler, vb.) yer verilmektedir.

The CommitTED dergisinin adı, Türk Eğitim Derneği ve TED öğrencileri arasındaki koparılamaz bağı temsil etmesi sebebiyle önemli bir anlama sahiptir.

TED Okulları Dünya Vatandaşlığı Kulübü

TED Okulları ortaokul ve lise kademelerinde 2018-2019 eğitim öğretim yılından itibaren uygulanan TED Okulları Dünya Vatandaşlığı Kulübü, öğrencilerin dünya vatandaşlığı niteliklerini geliştirme fırsatı buldukları akademik bir ortam yaratmayı amaçlar. Bu kulübün içeriği ve kapsamı TED Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi iş birliği ile hazırlanır. TEDÜ Küresel Vatandaşlık Yan Dal Programında sunulan 9 ders, bu kulüpte 2 akademik yıl sürecek şekilde ve lise de ağırlıklı olarak 9. sınıf ve 10. Sınıf, ortaokulda ise ağırlıklı olarak 6.sınıf ve 7. sınıf öğrencilerinin katılımlarıyla gerçekleşmektedir.

Kulübün amacı ve kapsamı; öğrencilerin dünya zorlukları hakkında farkındalık geliştirmeleri ve sorumluluk duygusunu geliştirirken dünya zorluklarına çözümler aramalarıdır.

Kulüp, öncelikli olarak İngilizce konuşma ve yazma becerilerini geliştirmeye odaklanarak yüksek öğretime bir köprü oluşturmak üzere faaliyet göstermektedir.

TED Üniversitesi İş Birliği İle Yürütülen Öğretmen Projesi

Okul Deneyimi Projesi

Türkiye genelinde 45 TED Okulu koordinasyonunu sağlayan, farklı illerde kendi öğretmen eğitmenlerine ve danışmanlarına sahip bir kurum olarak İngiliz Dili Öğretimi Bölümü son sınıf öğrencilerinin alan deneyimlerine (Okul Deneyimi) katkı sağlamada öncü bir konuma sahibiz. Bu kapsamda, Okul Deneyimi Projesi, TED Üniversitesi öğrencilerine farklı TED Okullarını ziyaret etme ve danışman öğretmenlerle yakından çalışma fırsatı sunmaktadır.

Projenin temel hedeflerinden biri, öğretmen adaylarının öğretmenlik kariyerlerine en iyi şekilde başlangıç yapmaları için lisans eğitimi sırasında sağlanan okul deneyimi dersini desteklemek ve zenginleştirmektir.

Hedefler

- Öğretmen adaylarını sınıf-içi, okul ve daha geniş kitlelere yönelik gerçekleştirecekleri faaliyetlerde başarılı olabilmeleri için gerekli olan bilgi, tutum, davranış ve beceriler açısından en iyi şekilde desteklemek ve bu desteği sağlamak için gereken yöntem ve metotlar üzerine yapılan tartışmalara katkıda bulunmak

- Öğretmen adaylarına bölüm ve okul kültürü ile ilgili bilgi sahibi olma fırsatı sunmak
- Öğretmen adaylarına birebir, sadece ders gözlemi ve geri bildirim süreciyle sınırlı kalmayacak şekilde, kapsamlı bir profesyonel destek olanağı sağlamak
- Hizmet öncesi eğitimi sürecinden hizmet içi eğitimi sürecine geçişte öğretmen adaylarına destek sağlayarak, TED Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Bölümü ve TED Genel Merkez Yabancı Diller Müdürlüğü iş birliğinde gerçekleştirilebilecek faaliyetleri belirlemek

TED Genel Merkez Yabancı Diller Müdürlüğü Tarafından Gerçekleştirilen Mesleki Gelişim Çalışmaları

TED Okulları Oryantasyon ve Hizmet-içi Eğitim Programı

TED Okulları Oryantasyon ve Hizmet-içi Eğitim Programı TED Okullarında yeni göreve başlayan İngilizce öğretmenlerinin TED Okullarında uygulanan yabancı dil öğretimi hakkında gerekli bilgi ve donanıma sahip olmaları amacıyla hazırlanmış ve çevrim içi olarak yapılan bir programdır. Eğitim programının video içerikleri TED Genel Merkez Yabancı Dil Eğitim Uzmanları ve TED Okullarında görev yapan eğitmenler tarafından hazırlanmıştır. Bu programda öğretmenlerin e-TED üzerinden açılan video içeriklerini seyredip, bu eğitimlerin içerdiği bazı görevleri tamamlamaları beklenmektedir.

Eğitim Programı içeriği ise, eğitim kademelerine göre ayrıştırılmıştır. Diğer bir deyişle, öğretmenlerimiz sadece kendi eğitim verecekleri kademelere uygun olarak çekilmiş olan eğitim videolarını izlerler ve bu eğitimlerden öğrendiklerini sınıf-içi uygulamalarıyla birleştirirler. Eğitim programı her bir kademe için toplam 9 konu içermektedir.

Okul öncesi ve İlkokul için Sunum Başlıkları Ortaokul ve Lise için Sunum Başlıkları
Sınıf Yönetimi Sınıf Yönetimi
Ders Planlama Ders Planlama
Ders Materyali Geliştirme ve Uyarlama Ders Materyali Geliştirme ve Uyarlama
Hikâye Anlatımı ve Resimli Kitaplarla Yabancı Dil Öğretimi Dilbilgisi Öğretimi
Kelime Öğretimi Kelime Öğretimi
Oyun Öğretimi ve Bütüncül Fiziksel Tepki Yaklaşımı Algısal Dil Becerilerin Öğretimi
Ses-Temelli Eğitim Üretsel Dil Becerilerinin Öğretimi
Öğretim Teknolojileri Kullanımı Öğretim Teknolojileri Kullanımı
Şarkı ve Ezgiler ile Yabancı Dil Öğretimi Eleştirel Düşünceyi Geliştirme

TED Okulları Öğretmen Eğitmenliği Programı

Öğretmen Eğitmenliği Programının amacı TED Okullarında mesleki gelişim çalışmaları gerçekleştirecek ve İngilizce öğretmenlerine mentorluk sağlayabilecek Öğretmen Eğitmenleri yetiştirmektir. Ayrıca, bu program sayesinde TED öğretmen eğitmenlerinin, öğretmenlerin var olan bilgi birikimleri, deneyimleri ve ilgilerini göz önünde bulundurarak hem göreve yeni başlamış olan öğretmenlere hem de deneyimli öğretmenlere etkin bir biçimde destek vermesi sağlanır.
Öğretmen Eğitmenliği Programının başlıca hedefleri;

- öğretmen eğitimi yaklaşımları ve teknikleri konusunda bilgi tazeleme olanağı sunmak
- etkili sınıf gözlemi ve gözlem sonrası geri bildirim verme yaklaşımlarını tanıtmak, uygulamak ve standardize etmek
- öğretmen eğitmenlerinin, görevde yeni ve görece deneyimli öğretmenlere destek verebilmeleri için gerekli olan becerilerini geliştirmek
- öğretmen eğitmenlerinin görev yapmakta oldukları okullardaki kalite gelişim plan ve prosedürlerine katkıda bulunmalarına olanak sağlamaktır.


TED Okulları Yabancı Diller Zümre Başkanları Liderlik Eğitimi

2019-2020 eğitim öğretim yılında başlatılan TED Okulları Zümre Başkanlarına yönelik Liderlik Eğitimi TED Genel Merkezi ev sahipliğinde Yabancı Diller Müdürlüğü Eğitim Uzmanları rehberliğinde gerçekleşmektedir. Yüz yüze ve çevrim içi olarak yürütülen ve 1 sene süren sertifika programının amacı TED Okullarında görev yapan İngilizce Zümre Başkanları için İngilizce Dili Eğitimi Yönetimi ve Liderlik ile ilgili kapsamlı bir eğitim sağlamaktır.

TED Okulları Liderlik Eğitiminin ana hedefleri, zümre başkanlarının;
- etkili liderliğin önemi hakkında farkındalık kazanmalarını,
- ekip kurma, etkili iletişim ve planlama gibi temel ilkeleri öğrenmelerini,
- anlaşmazlık çözme, geri bildirimde bulunma, zamanı etkili yönetme, zümreye akademik ve profesyonel bir şekilde destek sağlama gibi konularda gerekli becerileri edinmelerini sağlamaktır.

TED Okulları Bölgesel Hizmet İçi Eğitim Seminerleri

TED Genel Merkez Yabancı Diller Müdürlüğü ve bir TED Okulu önderliğinde TED İngilizce Öğretmenleri ve MEB İngilizce Öğretmenlerine yönelik Bölgesel Hizmet içi Eğitim Seminerleri düzenlenmektedir.

Bölgesel Hizmet içi Eğitim Seminerlerinin içeriği TED İngilizce Öğretmenleri ve MEB İngilizce Öğretmenlerinin ihtiyaçları doğrultusunda belirlenmektedir. Seminere katılım gösteren İngilizce Öğretmenleri sertifikalarını alarak görevlerine yeni ve pratik bilgilerle devam etme olanağı edinirler.

TED Okulları Konferans ve Seminerleri

TED Okulları İngiliz Dili Öğretimi Konferansı

Her akademik yıl sonunda, Türk Eğitim Derneği İktisadi İşletmesi, TED Genel Merkez Yabancı Diller Müdürlüğü ve söz konusu yılda ev sahipliği yapan TED Okulu iş birliğinde, yabancı dil eğitimiyle ile ilgili olarak farklı konuları ele alan uluslararası konferans düzenlenir.

Bu konferansın amacı, TED Okullarında görev yapan öğretmenlere konferans organizasyonunda yer alma, daha geniş kitlelere sunum yapma ve farklı eğitim kurumlarından gelen katılımcılarla etkileşim haline olma fırsatı sunmaktır.

TED Okulları Yabancı Diller Konferansı

TED Okullarında Yabancı Dil programı Almanca, Fransızca, İspanyolca ve Rusça dillerinden bir ya da birden fazlasını seçerek iletişimsel temelli öğretim ile ikinci yabancı dil öğrenimleri esastır. Bu bağlamda, Türk Eğitim Derneği İktisadi İşletmesi ve TED Genel Merkez Yabancı Diller Müdürlüğü iş birliğinde, her iki yılda bir TED Yabancı Diller Konferansı düzenlenmektedir. TED Yabancı Diller Konferansı, öğretmenleri ilgili alandaki son yaklaşımlar ve teknikler hakkında bilgilendirmeyi hedeflemektedir.

TED Okulları Yabancı Dil Komisyon Çalışmaları

TED Okulları Yabancı Diller Eğitim ve Öğretim Planlama ve Değerlendirme Komisyon Toplantısı

TED Okulları Yabancı Diller Eğitim ve Öğretim Planlama ve Değerlendirme Komisyon Toplantısı, her yıl TED İktisadi İşletmesi ve TED Genel Merkez Yabancı Diller Müdürlüğü iş birliği ile, TED Okulları yabancı dil eğitimini standardize etmek amacı ile yürütülen faaliyetlerden biridir. Bu bağlamda, farklı TED Okullarından gelen zümre başkanları birbirlerinden geri bildirim alma, gelecek dönemlerde kullanılacak eğitim materyallerini inceleyip seçme ve bir sonraki dönemin program planlamalarını yapma fırsatı bulurlar.

Bu faaliyetlerin yanı sıra, Yabancı Diller Müdürlüğü tarafından, öğretmen ilgi ve ihtiyaçlarına bağlı olarak, profesyonel gelişime yönelik bazı toplantılar ve eğitimler de gerçekleştirilmektedir. Bu toplantıların amacı, öğretmenlere bir araya gelme fırsatı sunmak, onları yabancı dil eğitimindeki başlıca konular hakkında bilgilendirmek ve birbirleriyle fikir paylaşımında bulunarak okullarında yürütülen programlar/projeler hakkında geribildirim almalarını sağlamaktır.

İlk adı “Türk Maarif Cemiyeti” olan derneğimiz, 1946 yılından itibaren, “Türk Eğitim Derneği” adı altında çalışmalarını başarıyla sürdürmektedir.

Kavaklıdere Mahallesi, Kızılırmak Cad. No:8 06680 Çankaya/Ankara

+90 312 939 50 00

+90 312 417 53 65

info@ted.org.tr