Türk Eğitim Derneği; eğitimde fırsat eşitliğini sağlama ve ülkemiz eğitim sistemini daha iyi bir hâle getirme hedefleri doğrultusunda; burs verdiği çocukların ve TED Okulları öğrencilerinin eğitimine verdiği önemin yanı sıra devlet okulu öğrencilerinin daha iyi eğitim almasını sağlayacak ve öğretmenleri destekleyecek birçok proje geliştirir.

TED, sosyal sorumluluk bilinciyle gerçekleştirdiği tüm projelerinde okul öncesinden yükseköğretime kadar tüm boyutlarda ulusal ve uluslararası kuruluşlarla çalışır.

Türk Eğitim Derneği, misyonu ve vizyonuyla uyumlu tüm kişi ve kuruluşlarla proje fırsatlarını görüşmeye ve iş birliği yapmaya açıktır.

Devam Eden Projelerimiz

Tamamlanan Projelerimiz

2013-2014 eğitim öğretim döneminden bu yana, Türk Eğitim Derneği tarafından Qualcomm iş birliği ile Geleceğin Sınıfı Projesi Anadolu’nun dört bir yanında ülkemizi aydınlatmak için yetişen çocukların üretken ve başarılı olmaları için onlara yeni bir teknoloji, yeni bir öğrenme metodu sunmayı amaçlayan bir sosyal sorumluluk projesidir. Geleceğin Sınıfı Projesi’yle öğrencilerin akademik, sosyal ve kültürel olarak gelişmeleri ve teknolojiyi derslerinde etkin bir şekilde kullanabilmeleri amaçlanmaktadır. Okulların, her saniye ilerlemekte olan teknolojinin gerisinde kalmaması ve gelecekteki eğitim sistemine örnek olması için ‘Geleceğin Sınıfı’ projesi başlatılmıştır.

Gençlik ve Spor Bakanlığı ile birlikte yürütülen ve Nisan 2021’de başlayan TOHM Sporcularına Yönelik İngilizce Dil Eğitimi Projesi’nde, Türkiye Olimpik Hazırlık Merkezleri’nde (TOHM) yetiştirilmekte olan sporculara, haftada 4 saat toplamda 360 saat olarak, 90 hafta boyunca devam edecek çevrimiçi derslerle “İngilizce Dil Eğitimi” verilmesi amaçlanmıştır.

Uluslararası yarışmalara katılma potansiyeli yüksek olan sporcuların, katıldıkları müsabakalarda yabancı dilde kendilerini daha iyi ifade edebilmeleri, gerekli durumlarda haklarını savunabilmeleri ve ülkemizi daha iyi tanıtabilmelerini için yabancı dil becerilerini geliştirilmesi hedeflenmektedir.

Amerika Birleşik Devletleri Ankara Büyükelçiliği finansmanı ile 2008-2014 tarihleri arasında beş dönem yürütülen projenin temelinde, gençlerin yaratıcılık, yenilikçilik ve girişimcilik yeteneklerinin geliştirilmesi hedeflendi.

ABD Ankara Büyükelçiliği desteği ile yürütülen proje, 2014 yılında birer aylık dört oturum (okullarda şiddet/uyum problemleri, gönüllülük, engelli hakları, çevre) olarak gerçekleştirildi. Okulların birbiriyle eşleştirildiği proje kapsamında Türk ve ABD’li öğrenciler hazırlanan bir portal üzerinden fikir alışverişinde bulundular ve okullar arasında telekonferanslar gerçekleştirildi. Teknolojiyi öğrenme sürecine dahil ederek öğretmenlerin rehberliğinde öğrenciler eleştirel düşünme, problem çözme ve ekip çalışması gibi 21. yüzyılın gerektirdiği becerileri geliştirdiler.

Proje, devlet okullarında eğitim gören, maddi olanakları kısıtlı ancak başarılı 3. sınıf öğrencilerine yönelik tasarlandı. 2015-2016 döneminde ilk kez başlatılan, ABD Ankara Büyükelçiliği tarafından desteklenen ve Türk Eğitim Derneği tarafından yürütülen projeye 120 öğrenci katıldı. Nisan 2016 döneminde ikinci aşaması başlayan ve Aralık 2017’de tamamlanan projede öğrenciler 360 saat İngilizce eğitimi aldılar.

Proje, cinsiyet eşitsizliği konusunda anaokulu ve ilkokul öğretmenleri ile okul yöneticilerinin farkındalığının artırılması ve konu ile ilgili bilinç oluşturulması için tasarlandı. Eşit Bir Gelecek Projesi 2017-2018 eğitim öğretim döneminde, Hollanda Büyükelçiliği finansmanı ile beş TED Okulunda gerçekleştirildi.

“Sağlıklı bir toplum” hayaliyle 2020 yılında yola çıkan Roche Türkiye ve Türk Eğitim Derneği, öncelikle yarının aydınlık yüzü gençlerin sağlık konusunda bilinçlenmesini sağlayarak onların çevrelerinde yaratacakları olumlu etkinin, toplumda büyük değişimlere ışık tutacağı düşüncesiyle hareket etmektedir. “Genç nesillerin sağlık bilincini artırmak” amacıyla yola çıkılan “Eğitimle Sağlıklı Gelecek” projesi, sosyal ve ekonomik yönden dezavantajlı konumda bulunan öğrencilerde ve bu öğrencilerin velilerinde bütünsel sağlık bilinci geliştirilmesini ve ailede başlayan tutum ve davranışların başta katılımcıların sosyal çevreleri olmak üzere en nihayetinde toplumun geniş kesimini olumlu yönde etkilemesini hedeflemektedir.

“Eğitimle Sağlıklı Gelecek” projesinin üçüncü döneminin de tamamlanmasıyla üç yıl boyunca toplam 7 farklı şehirdeki okullarda, 1.420 öğrenciye ve 569 veliye eğitimler verilmiştir. Projenin ilk döneminde Ankara, İstanbul, İzmir, Diyarbakır, Kayseri ve Malatya’daki devlet okullarının 9, 10, 11 ve 12. sınıflarında öğrenim gören ve Türk Eğitim Derneği’nin Tam Destek Bursu programından yararlanan; ikinci ve üçüncü döneminde ise Ankara ve Adana’daki 4 devlet okulunda 7. sınıf düzeyinde öğrenimine devam eden öğrencilere ve ailelerine yönelik eğitimler hem çevrimiçi hem de yüz yüze olarak yürütülmüştür. Toplam 26 farklı alanda verilen eğitimler için alanında uzman 33 akademisyenle birlikte çalışılmıştır.
Küresel Pandemi nedeniyle okulların bir yıldan uzun süredir kapalı kalması ve uzaktan eğitimin başlaması ile birlikte öğretmenlerin teknolojik gelişmelere hızlıca adapte olma ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Bu süreçte öğretmenler, uzaktan eğitim sürecinde gerekli teknolojik becerileri kendi çabaları ile edinmeye çalışmıştır ancak bireysel çabalarıyla elde ettikleri bilgilerin yeterli olmadığı gözlemlenmiştir. Bu ihtiyaca yanıt vermek adına İçişleri Bakanlığı Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü desteğiyle Geleceğe Bağlanan Öğretmenler Projesi 2023 yılında hayata geçirilmiştir. Geleceğe Bağlanan Öğretmenler projesi, dijitale entegre olmakta eksiklik yaşayan öğretmenlerin dijital okuryazarlık becerilerinin arttırılmasını hedeflemektedir. Bu amaçla öğretmenlerin dijital entegrasyonuna katkı sunması için çevrimiçi eğitim içerikleri oluşturulmuştur.

İlk adı “Türk Maarif Cemiyeti” olan derneğimiz, 1946 yılından itibaren, “Türk Eğitim Derneği” adı altında çalışmalarını başarıyla sürdürmektedir.

Genel Merkez:
Kavaklıdere Mahallesi, Kızılırmak Cad. No:8 06680 Çankaya/Ankara

+90 312 939 50 00

+90 312 417 53 65

info@ted.org.tr